skogsmys

För en vecka sedan så var Calle nere hos mig. Vi brukar promenera i skogen då och denna gång testade vi lite nya stigar.
 
 
Calle måste alltid gå framför mig när vi går i skogen för att rensa vägen från spindelnät och själva spindlarna. Jag har nämligen en tendens att komma hem med spindlar i håret och det är en inte så uppskattad överraskning. 
 
 
Det var supervarmt och härligt. Det gick lite långsamt i början dock för jag hade kameran med mig och hade promt bestämt mig för att lära mig fota med manuell inställning. Ingenting man lär sig över en natt även om jag önskade det...
 
 
Bladen är på väg på buskarna inne i skogen men annars så skymtas bara knoppar än så länge. Idag var det till och med lite kallt men gräset har i alla fall blivit grönt vilket känns kul!
 
Vi har denna helg gett oss på lite Star Wars maraton i klassen. Idag är det dags för episod fem och förhoppningsvis är vi en liten tapper skara som dyker upp. Det finns ju inte så mycket energi kvar efter dessa sökdagar men lite film sitter ju aldrig fel! 
Hejsvejs











Kom ihåg mig?
Hej! Jag heter Emelie och är nitton år gammal. Vanligtvis bor jag i Stockholm men är nu för tillfället bosatt på en liten ö utanför Göteborg där jag pluggar musik. Jag tycker om våren, att fota i motljus, katter, sjunga, läsa töntiga fantasyböcker, tjata om feminism och min pojkvän. Här får du följa mitt liv i sin enklaste form - opretentiöst och inte alls så glamoröst som en vill tyckas tro. Välkommen!

HannaVic logotype