mot stockholm!

 
 
Vaknade i panik av solljuset imorse och var 100% säker på att jag försovit mig. Men klockan var bara sju och mitt larm hade inte ens hunnit ringa än. Skönt tänkte jag och sov i tio minuter till.
 
Jag har inte riktigt vant mig ännu vid att det är så ljust nu för tiden på mornarna. Tycker det är riktigt härligt! Idag var det så varmt ute redan vid klockan åtta att jag kände mig säker på att det kan räknas som vår nu. Idag hade vi ju också vår spexiga påsklunch i skolan, som förövrigt var riktigt god, så det är ju ett bevis på att värmen är berättigad. 
 
Jag kommer nu direkt från en timmes pingisspelande med större delen av klassen, mycket skoj! Jag var helt värdelös på det dessutom. Kommer sakna gänget lite under lovet.
 
Nu ska jag fixa det sista innan hemresa. 15:20 tar jag direktbussen härifrån till Göteborg och klockan åtta är jag framme i Stockholm! Känns bra. 
Vi hörs i Stockholm!











Kom ihåg mig?
Hej! Jag heter Emelie och är nitton år gammal. Vanligtvis bor jag i Stockholm men är nu för tillfället bosatt på en liten ö utanför Göteborg där jag pluggar musik. Jag tycker om våren, att fota i motljus, katter, sjunga, läsa töntiga fantasyböcker, tjata om feminism och min pojkvän. Här får du följa mitt liv i sin enklaste form - opretentiöst och inte alls så glamoröst som en vill tyckas tro. Välkommen!

HannaVic logotype