sök-veckor

Hej! 
 
I söndags klockan 12:55 satte jag mig på tåget mot Göteborg, och klockan 19:15 satt jag i tryggt förvar i mitt lilla rum här på Tjörn. Det är så typiskt hur tågen absolut inte vill matcha på söndagar. Fick som vanligt vandra runt i Göteborg i två timmar i väntan på nästa avgång mot Tjörn. Fast det var inte så värst jobbigt denna gången, hade ju min bok!
 
 
Det är full rulle här på musiklinjen just nu. Massor med förberedelser inför sökande som kommer hit, vilket innefattar: repande med kompgrupper, träna på att rätta teoriprov, träna på att rätta klassprov, skriva ut noter och planera tider för prov osv osv. Vi kämpar på men stressen känns av. Själv är jag i klassprovsgruppen!
 
För mig personligen så är det en massa förberedelser inför mitt egna sök till musikhögskolan. Känner mig inte taggad på något sätt men tror fortfarande att jag kommer tacka mig själv när jag väl genomfört det. Just nu längtar jag mest bara efter att få flytta hem till Stockholm. 
 
Nu måste jag återgå till mitt flöjtövande, see ya!











Kom ihåg mig?
Hej! Jag heter Emelie och är nitton år gammal. Vanligtvis bor jag i Stockholm men är nu för tillfället bosatt på en liten ö utanför Göteborg där jag pluggar musik. Jag tycker om våren, att fota i motljus, katter, sjunga, läsa töntiga fantasyböcker, tjata om feminism och min pojkvän. Här får du följa mitt liv i sin enklaste form - opretentiöst och inte alls så glamoröst som en vill tyckas tro. Välkommen!

HannaVic logotype