ljusa dagar

 
Hej på er!
 
Så var det dags för måndag igen, vilket inte känns så farligt när vädret är så här fantastiskt. Hela helgen har det varit molnfritt och varmt, nästan så en vågar hoppas på att det är vår nu. 
 
Idag står det musiktteori och Jazzensemble på schemat. Jag har kommit in i en härlig rytm med teorin nu faktiskt, känns inte för stressigt och inte heller för lätt. Jazzen går också ovanligt bra. Hade aldrig provat på jazz innan jag började här så från att ligga på självförtroende noll så känner jag ändå att jag utvecklats jättemycket. Vågar till och med att improvisera lite inför publik nu, vågade knappt improvisera för min sånglärare förut. Vi har fått riktigt nice låtar att jobba med detta projekt också. Båda är skrivna och sjungs av Anna Lundqvist och heter A call from the inside samt Tribute. 
 
Nu ska jag dra mig mot teorilektionen, vi hörs imorgon!











Kom ihåg mig?
Hej! Jag heter Emelie och är nitton år gammal. Vanligtvis bor jag i Stockholm men är nu för tillfället bosatt på en liten ö utanför Göteborg där jag pluggar musik. Jag tycker om våren, att fota i motljus, katter, sjunga, läsa töntiga fantasyböcker, tjata om feminism och min pojkvän. Här får du följa mitt liv i sin enklaste form - opretentiöst och inte alls så glamoröst som en vill tyckas tro. Välkommen!

HannaVic logotype